Hej resedagboken

I lördags vaknade vi tidigt. Vi åt frukost på hotellet och gick ned till piren och stranden, det var soligt och varmt. Sen träffade vi som sagt Peppe, Magnus, Vidar och Majlis i Palisades Park. Vi åt tacos och jag tog tydligen inte en enda bild men här är Peppes inlägg. Och Juni med friterad glass.

På kvällen hände detta. Jag fick inte liv i resten av familjen så fogade mig i den allmänna tröttheten.

Igår vaknade vi såklart tidigt. Efter en lång frukost (det märks att barnen är större när man kan äta hotellfrukost i lugn och ro) tog vi bilen till downtown för att gå på The Broad. Vi kom dit vid öppning men efter en timme i kö och ca 1,5 timme till för att komma in gav vi upp. Blev så besviken!

Istället for vi till Griffith Park. Där fick barnen rida ponny. Junis kommentar: ”det är inte precis säkerheten först här va?” men alla hade så roligt. Inte minst jag som skrek av skratt. Så stolta och glada ungar efteråt…

Vi köpte lunch på Guisados efter tips från Peppes guidebok Mitt Los Angeles.

Vi åt våra tacos på en bänk medan barnen lekte i lekparken vid Echo Park Lake.

Sen åkte vi upp till Griffith Observatory, det var såklart magiskt.

Vi tog vägen via alla neonljusen på Hollywood Boulevard och vidare i solnedgången.

Sen skulle vi ännu en gång äta middag men däckade istället. Arve hade fått nässelutslag så han fick antihistamin och sen sov alla gott vid 20-tiden. Så dåliga på att vända rätt dygnet! Men ganska skönt också.

En reaktion på ”Hej resedagboken”

1. Vilken härlig resa med familjen! Och jag somnar för övrigt klockan 20 hemma i Sverige utan minsta jetlag. Räcker med vintertid för mig, heh…