På värmländska vägar

Värmland är så otroligt vackert. Sen vi kom hit i tisdags har vi hunnit med några mil längs knallgröna fält, glittrande sjöar och genom djupa skogar.

I onsdags var jag och mamma på utflykt hela dagen. Först åkte vi till Östra Ämtervik och Mårbacka. Där gick vi vandringen Back-Kajsas väg. Back-Kajsa var en viktig barnflicka hos Selma Lagerlöf.

Vi åt ostmacka och tittade på utsikten på ”toppen”. Det var såklart finare än det ser ut på bilden.

Sen åkte vi till Alma Löv Museum of Unexp Art som ALLTID är värt ett besök. Den här bilden lånade jag från deras facebooksida.

Därefter mot Berättarladan för att se årets Västanå Teater. Det är tradition. Jag hade packat matsäck: varmrökt lax, hemgjord färskpotatissallad och bakelser från Swenströmskas. Jobbar mycket med kylväska denna sommar.

Jag tyckte att sommarens uppsättning (Charlotte Löwensköld) var den bästa på flera år.

I torsdags åkte jag och barnen till familjen Möller och deras fina stuga i Sunnemo. Barnen fick bada och bråkade om en liten båt och trillade i från bryggan och sånt som händer med barn. Sen byggde de duplo medan vi gjorde pizza.

Älskar den här bilden på Karolina och Märta. Sån idyll.

Igår var det fredag och vi for till familjen Hammarberg i Älvsbacka. Vi badade på en hemlig strand och grillade på deras nybyggda trädäck vid torpet. Urmysigt.

Jag tycker att det här ska vara deras julkort år 2017.

Idag åkte vi till Arvika och hängde hos Arnemars. Barnen badade i poolen och vi stannade på middag.

Det är ett, till synes, hysteriskt carpande av semester som pågår, men barnen sover också middag och tar sovmorgon och vi läser böcker och ligger i diverse hammockar och vilar. Jag mår väldig fint.