Feber 

Menåååå, sprang idag och det var så tungt att 8 planerade km blev till 5,5. Sen sov jag i soffan en lång stund och nu har jag feber. 

Smarta kompisen Maria tipsade om att inte springa 15 km helgen före och hon har helt rätt, vet inte hur jag tänkte. Såklart det vore helt idiotiskt när jag är så otränad som jag är. Får springa det längre passet till helgen istället. Eller varva jogg och gång såklart. Det är generös maxtid i Berlin, 3.15, så jag kan ta mig i mål även om jag tar det lugnt. Kommer ju vara sjukt frustrerande men strunt samma. 

Dock att jag verkligen trodde att jag var frisk nu 🙁

2 reaktioner på ”Feber ”

  1. Gå ut och spring 42 km istället. Då kommer 21 km bara kännas hälften så jobbigt 🙂
    Du behöver inte springa 15 km om du känner att det är risk att bli skada/bli sjuk. Jogga 10-12 km (helt ok med en gångpaus) till helgen om det fungerar. Sedan skulle jag rekommendera att du joggar 3 km tis eller ons och 5-8 km fre. Därefter om det känns ok, jogga 3 km mån eller tis för att behålla cirkulation i benen.
    Sen ser du till att Martin & kidsen står utställda på minst 2 ställen under loppet och hejar. Ger mycket energi.
    Och så kommer ju nummerlappen ta fram det där extra också.
    Kommer gå sjukt bra. Och så våren i Berlin på det!

  2. Bättre att göra personbästa på Stockholm Halvmara till hösten, ta Berlin som en kul grej och bestäm strategi för loppet beroende på dagsformen- kul kommer det att bli hur som helst!!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.