Nu gjorde jag det!

Efter att MINST 20 personer jag känner haussat Yoga with Adriene hoppade jag idag på hennes 30-dagars. Råkade välja True, är det ens en bra start?

Jag blir alltid så irriterad av yoga. Alla som håller på med att lära ut yoga är viga och ingen minns/fattar hur det är för en stel person. Det är som med gympalärare: alla såna älskade gympa och vill egentligen jobba med att gå på gympalektioner. Inte med att försöka motivera talanglösa elever att hitta rörelseglädje. Även om de försöker intala sig det.

Nåväl. Ska försöka hålla mig lugn nu. Adriene verkar i alla fall sympatisk. Minst 10 dagar i rad måste jag testa innan jag hoppar av.

21 reaktioner på ”Nu gjorde jag det!”

  1. Älskar Adriene! Gillar också att hon är mer ödmjuk och säger saker som att ”Om det känns som att den här positionen kommer jag aldrig att klara så gör såhär istället och det är också grymt, respektera var du är.” typ.

  2. Ja Adriene är bäst. Körde henne regelbundet ett tag och det hjälpte verkligen min stelhet. Hon har också hjälpt mig med axelvärk och sömnproblem. Också finns det olika program som avslappning om man vill ha ngt enkelt innan sömn och många korta snabba pass.

  3. Jag får nervsammanbrott av yoga men har hittat Soma move som är både rörlighet och styrka som passar min kropp och sinne bättre.

    1. Jag gillar också Soma Move men det och yoga är helt olika saker. Yoga mer avslappning och inre lugn och soman träning och styrka. Däremot får man ju rörlighet och stretch i båda.

  4. Jag älskar yoga! Är reumatiker o stel o orörlig. Men det blir bättre med yogan!
    Kämpa på 😊

  5. Jag har kört alla hennes 30 dagars och upplevde att True är den bästa. Och som många redan påpekat, Adreine är grym, rolig men har stor förståelse att människor är på olika stadium i sin kroppsliga status och visar därför flera positioner på varje övning.
    Håll i för det släpper rejält mellan dag 15-20.

    1. Ja vad kul, då började jag med ”rätt”. Tack Daniel, din förra kommentar var droppen som fick yogabägaren att rinna över eller vad man ska säga. Dag 3 idag!

  6. Adriene har äntligen fått mig att älska yoga. Att LÄNGTA efter yoga. Fått så himla mycket mindre huvudvärk sedan jag började i december. Har alltså yogat med Adriene varje dag i mer än tre månader. Började med 30 days of yoga, och sedan True. True känns lugnare. Men ack så fin. Namaste! 🙏🏼

  7. Auoch!
    /”gympalärare” som förvisso älskar sport men som också har så mycket ångest över sina elevers eventuella känsla av utsatthet/kroppsmedvetenhet/osv osv att hon funderat på att lämna yrket men som ändå jobbar kvar eftersom hon tänker ”det är väl bättre att de har mig och inte en typ som inte har dessa kval”

    Jag har läst otaliga berättelser från folk som hatar ”gympan” (idrott och hälsa, heter det ju officiellt) och försöker dra lärdomar. Pratat med folk om deras upplevelser. Pratade med en elev idag som mådde så dåligt över sig själv (sin kropp) att… ja, nä… jag vill sluta.

    Bilden av ämnet i samhället är dock fel, vilket delvis beror på att det finns eller i alla fall har funnits många av den typen du beskriver här över. Men nu är det inte så längre! Jag är med i stora facebookgrupper och OJ vad dessa lärare engagerar sig i våra barn (kanske ej representativt men vill ändå)

    Sorry för aslång kommentar, var visst en öm tå. Tänkte så sent som idag att jag skulle försöka använda internet till att prata med någon kroppsaktivist om detta med hur jag ska möta mina mer ”kroppsmevetna” elever. Pust!

    Och du! Tack för en mycket bra blogg!

    1. Nej men guuuud såklart det finns FANTASTISKA gympalärare. Förlåt! Så otroligt viktigt att du fortsätter jobba! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    2. Åh! Måste bara tipsa om Vila dig i form. Finns både som bok och app (typ 60kr för appen men SÅ värt det!) tyckte också yoga var för flåshurtigt förut men det här är alldeles underbart och avslappnande yinyoga som ändå… Känns. Med pass för olika saker som huvudvärk, stress, rygg osv. Så man inte behöver tänka. Magdalena är så behaglig och kör typ med devisen ”yogar du varje dag är det absolut toppen men ett pass på 10 minuter nån gång ibland är också super. Gör det du kan.” Vanliga kläder kan man också ha och bulla upp med kuddar osv för att jag göra det lättare att komma ner. Så mycket trevligare individ man är efter bara några minuter här och där på, hör och häpna, vanlig matta! 😊😊

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.