Run Forrest, RUN!

Här är den Spotifylista jag oftast springer till. Om du vill ha variation och överraskning är annars Spotify Running himla bra, det känner liksom av ditt tempo och anpassar låtvalet efter det. Jag brukar använda runt 165-170 steg/minut eftersom jag tar korta steg.

spring som vinden
Ja, jag har lånat Martins konto. Vi lyssnar sällan samtidigt just nu så jag snålar lite. 

 

7 reaktioner på ”Run Forrest, RUN!”

  1. Jag har börjat lyssna på podcast nu, det gör en inte snabb direkt men får mig att palla springa längre.
    Tycker nästan att hjärnan är svårast att övertala att springa dom längre sträckorna.
    Jag skulle behöva träna hjärnan att sluta tänka på att jag springer.
    Har aldrig hört om Spotify running! Hur smart!?

    1. Jag känner flera som lyssnar på poddar när de springer, för mig funkar det tyvärr inte. Åtminstone inte ännu. Så trist, det hade ju varit ett perfekt tillfälle att lyssna ikapp lite. När jag sprang milen fick jag nåt slags flow under en knapp km och tänkte inte på att jag sprang, tänkte på massa annat. Så vill man ju att det ska vara.

  2. åh tack för tips, både med listan och Spotify Running. Känner att jag nåt nån slags platå i springningen, där det liksom blivit väldigt tråkigt och tror musiken kan påverka mycket där. Heja dig som springer på förresten!Så himla bra!

  3. Å, tack för låtlista och tips. Lyssnade på en sjukt dålig lista igår när jag sprang! Alltså, kan du inte byta toppen mot en större? Eller ta en svart ändå, ska de utesluta dig om du vägrar ha den andra ;)?

  4. Nördfakta:

    Ovana löpare tar i snitt runt 150-155 steg i minuten . En bra stegfrekvens för ovana löpare/amatörer bör inte ligga under 165 steg/min.
    Elitlöpare ligger från underkant 170 ända upp till 200 steg/min.
    Man brukar säga att 180 är ett bra snitt att ligga på men din stegfrekvens ändå är riktigt bra.
    You are a natural born runner!

    1. Haha, du är så snäll! Jag är som en köttbulle med ben som springer med korta korta små steg. Äsch, nu har jag allt gjort mitt bästa i vår och hoppas orka milen på en tid som känns ok för mig. Sen blir det nya mål. Plus precis tecknat medlemsskap på SATS.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.