Jag gjorde det

Usch, idag tränade jag på lunchen. Mitt mål är att träna styrka (främst ”löpstyrka”) minst två gånger/vecka samt att springa eller gå långpromenad minst två gånger/vecka.

Saker jag ogillar med att träna:

😖 Att ta mig iväg

😖 Att inte bara få äta lunch i lugn och ro (hinner bara träna på lunchen)

😖 Att behöva ta med träningskläder och handduk till jobbet

😖 Att ta med allt hem igen och tvätta

😖 Att stressduscha i omklädningsrum

Varför jag ”gillar” att träna:

➕ Något mindre dödsångest (dvs alla hälsofördelar man hör om hela tiden). Dock ganska stark fördel.

Tänker ni också på er egen dödlighet? Jag kände igen mig ganska mycket i Nina här:

Att Luke Perry nu dog, 52 år gammal gjorde att jag inte kunde somna igår. Inte så mycket av sorg som av panik över min egen ålder. Jag har alltid varit otroligt rädd för döden, kan bli totalt panikslagen av att tänka mig själv i ett svart vakuum och där allt, jorden, livet, bara snurrar vidare medan jag är totalt vaporerad.

Jag har självklart sparat nummerlappen från en halvmara, brukar sätta på mig den när jag går till gymmet. 

9 reaktioner till “Jag gjorde det”

    1. Tänk om jag hade gjort det? Så sjuk person. Dock att jag blev jätteledsen när Juni råkat glömma min vattenflaska med halvmara-emblem nånstans.

  1. Haha, önskade SÅ att du använde lappen. Men hallå! Du känns som en person som är så duktig på att hitta bra system för vardagsgrejer. Vad kan du effektivisera för att minska motståndet? Typ ta med tre uppsättningar träningskläder direkt till jobbet. Eller ta längre lunch och stannar längre på jobbet. Kanske du inte kan iof, men nått liknande!

    1. Gud så härlig komplimang! Jag har försökt få till det på ett bra sätt men har bara 1-2 uppsättningar. Pendlar 2 timmar om dagen och jobbar heltid så dagen är liksom redan maxad. Annars vore det ju en bra idé med långlunch. Ja ja det funkar så här, känner bara ett sånt motstånd innan jag kommer iväg.

  2. Absolut bästa med att träna innan jobbet eller på lunchen är ju känslan sen när en kommer hem på eftermiddagen. ”Här är en som tränat idag minsann!” som att lura livet!

  3. Jag har tränat med en PT i vår och då fick jag sätta upp mål, sen identifiera problem med målen och därefter hitta strategier som förenklar så att jag ändå gör det.

    Jag tycker tex inte heller om att duscha eller klä om. Så min strategi är att färdigt på morgonen ha sport-BH på mig så är det lite mindre omklädning, att hålla håret kort så jag inte blir vansinnig av att alltid ha blött hår på jobbet (jag tränar åxå på lunchen). Jag går ju alltid ut med hundarna, men en promenad i veckan ska ske i löparkläder (och då måste jag springa, annars blir jag kall). Nu har jag dessutom hittat bästa hacket, jag pallrar mig ur sängen fem minuter före min kille ska åka till jobbet, drar på mig löparkläder (som såklart lagts fram kvällen innan), åker med honom till jobbet och springer hem. Är hemma strax efter sju, när jag ändå är svettig kör jag ett kort löpstyrkepass, sen dusch och till jobbet. De dagarna tränar jag inte på lunchen 🙂

    1. Åsa, vill typ kopiera allt det du skrivit och klistra in det i mitt liv. Otroligt bra och smarta lösningar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.